De ce să includem rădăcinoasele în alimentație


Familia de legume rădăcinoase cuprinde o mare varietate de legume bogate în nutrienți, pe care să le explorăm: cartoful, ceapa, sfecla, țelina, păstârnacul, pătrunjelul, anghinarea, morcovii, feniculul, brusturele, usturoiul, cartofii dulci, și multe altele. Aproape orice legumă pe care o găsim sub pământ ca rădăcină comestibilă a unei plante, poate fi considerată ca parte din această familie.
 

Compoziția rădăcinoaselor
 

Din păcate, în prezent beneficiile nutriționale ale legumelor rădăcinoase sunt subestimate.
Deoarece cresc direct în pămant, rădăcinoasele sunt capabile să absoarbă cantități mari de apă, minerale și alți nutrienți din sol, ceea ce face ca rădăcinile să fie mult mai hrănitoare decât orice altă parte a plantei.
Acestea sunt sărace în calorii și bogate în antioxidanți, ce sunt buni atât pentru sănătate, cât și pentru piele. Fiecare conține o mare varietate de vitamine și minerale, iar unele au substanțe nutritive în cantități surprinzător de mari, deținând aproape aceeași valoare nutritivă ca și cerealele sau verdețurile cu frunze.
Acestea pot fi consumate pe tot parcursul anului, însă în sezonul rece oferă organismului carbohidrați esențiali și energie de lungă durată.
 

5 Motive pentru care să mâncăm mai des Legume Rădăcinoase
 

1. Îmbunătățesc digestia

Pe lângă carbohidrații care oferă un boost de energie, rădăcinoasele conțin cantități mari de fibre alimentare, esențiale pentru sistemul digestiv. Astfel, acestea sprijină sănătatea colonului, oferind intestinelor prebiotice pentru un tranzit regulat.
 

2. Sprijină sănătatea inimii

Legumele precum morcovii, cartofii dulci, păstârnacul sau guliile, conțin cantități mari de vitamina C,
potasiu și beta-caroten, ce elimină toxinele din sânge și în același timp previn hipertensiuneaafecțiunile cardiace și infarctul.
 

3. Conțin amidon rezistent

Acesta este un tip de amidon care nu se digeră în stomac sau în intestinul subțire, ci “rezistă”, ajungând intact la colon. Amidonul rezistent nu crește glicemia, ne hrănește flora intestinală, reduce pofta de mancare, și contribuie la menținerea organismului sănătos în general. Prin urmare, rădăcinoasele sunt indicate și în curele de slăbire.
 

4. Mențin sănătatea ochilor, a pielii, și sănătatea mentală

Conținutul rădăcinoaselor în beta-caroten, care poate fi transformat de organism în vitamina A, vitamina B, folat și vitamina C, sau fitonutrienți, precum și mineralele, protejează vederea, creierul, și oferă pielii sănătate și suplețe. De asemenea, ajută organismul în prevenirea apariției cancerului și întăresc sistemul imunitar, ținând la distanță răceala sau gripa.
 

5. Sunt ieftine și accesibile dar sanatoase

Rădăcinoasele sunt ieftine și se găsesc din abundență în orice sezon. De obicei, pentru a obține atâtea beneficii de la un aliment, este necesar să îl consumăm pe loc, proaspăt. Însă multe dintre rădăcinoase pot rămâne proaspete săptămâni întregi, sau chiar luni, dacă sunt păstrate în condiții optime.
Sănătoase și prietenoase cu bugetul, cum să nu ne bucurăm de ele?
 
Legumelor mai puţin cunoscute sau folosite, cum ar fi anghinarele, napii şi feniculul, ar trebui să li se acorde mai multă atenție și un loc important în nutriţie, pentru că aduc o contribuţie importantă de vitamine şi minerale, îmbunătățind notabil sănătatea organismului.
 
Acum, că v-am convins să mâncați mai multe rădăcinoase, ce-ar fi să încercăm câteva rețete noi anul acesta? Mai jos găsiți două din retetele noastre, și vă așteptăm să ne împărtășiți modalitatea voastră preferată de a vă bucura de legumele rădăcinoase, în secțiunea de comentarii.

Daca ti-a placut acest articol apreciaza pagina noastra de facebook




 
 

Spune-mi daca ti-a placut acest articol